Flash – Znovuzrození

Všichni znají Spider-Mana, Supermana, Batmana a Loba, ale BBart nám přináší i hrdiny, kteří u nás nejsou nijak provaření, ale za to ve Státech se jejich fanoušci počítají na statisíce. Poprvé se jim to podařilo s Green Lanternem a nyní zkoušejí štěstí znovu. Bleskovou rychlostí se do naší malé republiky přiřítil Flash!

flash

Barry Allen je legendárním Flashem. Ne, že by byl prvním hrdinou toho jména, to byl Jay Garrick, ano takový ten s chromovanou helmou s křidélky, který ovšem patří na paralelní Zemi – 2. Barry se ovšem stal nejznámějším a největším z Flashů, když během jedné z velkých Krizí DC Universa obětoval svůj život a splynul se Zdrojem Rychlosti, aby zachránil svět. Tento obrovský akt hrdinství a obětování se pro druhé byl na dlouhou dobu vzpruhou a inspirací pro ostatní superhrdiny. Během Final Crisis (další z avizovaných Krizí) se však vrátil mezi živé. A právě na tuto comicsovou událost navazuje příběhem kniha Flash: Znovuzrození.

Na samém začátku připravují různí hrdinové z celého světa oslavu Barryho návratu, ale jen jeho starý přítel Hal Jordan vidí, že vše není tak růžové, jak by se mohlo stát. Neustálé hlodání od brouka, kterého má Barry v mysli, se stále vrací k jedné věci: jak a proč se dostal ze Zdroje Rychlosti právě ve chvíli, kdy ho bylo znovu třeba? Jak je vůbec možné, že přežil na místě nekonečné rychlosti? A to rozhodně není všechno… Když se Flash rozběhne pryč, aby si srovnal vše v hlavě, a snaží se tomu přijít na kloub, tak se z vězení, kterým se Zdroj Rychlosti stal, uvolní další z jeho vězňů, starý záporák Savitar. Když se ho však Flash dotkne, stane se něco nečekaného. Savitar umírá a jeho krev je na Barryho rukou. A to je teprve začátek všeho co nejen Barryho, ale všechny Šarlatové běžce čeká.

Vsadím se, že při čtení úvodních odstavců jste mohli být chvílema mimo. Finální Krize, Velké Krize, Zdroj Rychlosti, Země – 2, všichni Šarlatoví běžci (rozuměj Flashové)… on není jen jeden? A je to správně. Kniha Flash: Znovuzrození sice využívá věci a reálie, které dá všechny dohromady jen ostřílený čtenář „veterán“ DC Comics, ale na druhou stranu autor výborně všechno vysvětlí i nováčkům tak, aby mu neznalost těchto věcí příliš nepřekážela.

Tato kniha je klasickým superhrdinským dobrodružstvím moderního věku comicsu. Není to taková veselá krasojízda, jakou kdysi Flash býval, ale spoustě čtenářů vyhledávajícím intelektuální comicsy a neotřesitelnou logiku v každém panelu rozhodně nesedne. My ostatní si ale určitě užijeme příběh, který je stejně jako hlavní hrdina dynamický a akční a skvělý. Pro čtenáře, kteří znají Flashe jen málo nebo dokonce jen ze seriálu Teorie velkého třesku, pak bude skvělé seznámení nejen s hlavním hrdinou, ale i padouchy a vedlejšími aktéry tohoto příběhu.

Stejně jako u avizovaného Green Lanterna i zde chtěl Geoff Johns oživit tak trochu upadající sérii a zahrnout ji do svého megalomanského plánu. O něm se koneckonců můžete blíže dočíst v jednom z bonusů knihy, kterým je doslov samotného autora.

Kresba Ethana Van Scivera působí jako nezastavitelná elektřinou nabitá střela, která v akčních scénách hrozí vyskočit ze stránky a rozběhnout se kolem vás po pokoji. V sekvencích, kde chybí akce, dokáže oslnit smyslem pro detail.

Knihu rozhodně doporučuji všem fanouškům DC a superhrdinů, ale i ostatním sběratelům, protože je to první představení Šaralatového běžce u nás a je sakra povedený!

6 komentářů

1. “První představení” Flashe u nás byl televizní seriál někdy v polovině devadesátých let na ČT (http://www.imdb.com/title/tt0098798/), a troufám si tvrdit, že tehdy na to koukalo docela dost lidí. První comics má zkrátka patnáct let zpoždění. :o)

2. Místo aby si všimli, že sem konečně vynechal slovíčko kurva…Kurva! 😀
    je zajímavý že o ten seriál sme moc nezavadil a to sem v polovině 90. let sledoval všechno možný i nemožný co v televizi běželo 🙂 Asi na to koukalo jen těch DOCELA dost lidí 🙂 Ale soudit si netroufnu. Seriál sme viděl a spíš než představení je to odrazování, teda podle mě 😉

3. Já se na to díval 🙂 A tehdy se mi to nezdálo špatné, jelikož jsem předtím na podobných akčních seriálech vyrůstal (sledovaných na rakouské ORF). Muselo to být opravdu někdy tak v letech 94-96, ještě než jsem šel na vojnu.

4. v serialovem flashovi si zahralo par docela později známých hercu.. třeba Seven of nine..

5. To je sice možný, ale seriál neseriál tohle je recenze comicsu…fakt dvakrát sem to kontroloval 😀

6. imro
    A nebol Flash uz v Drive znami… alebo Kralovstvi tve?

Flash – Znovuzrození

Pro ty, kdo nesli jméno „Flash“ před ním i po něm – pro Jaye Garricka, Wallyho Westa a Barta Allena –, představoval Barry Allen největšího z hrdinů oblékajících šarlat zdobený bleskem. Když Mnohovesmír čelil……

Pro ty, kdo nesli jméno „Flash“ před ním i po něm – pro Jaye Garricka, Wallyho Westa a Barta Allena –, představoval Barry Allen největšího z hrdinů oblékajících šarlat zdobený bleskem. Když Mnohovesmír čelil Krizi, která hrozila jeho zničením, Barry obětoval život, aby převážil misky vah k vítězství. * Nyní se Barry Allen vrátil a všichni hrdinové ve vesmíru DC mají chuť slavit… až na samotného Barryho. Jeho návrat má totiž důvod, který nikoho ani ve snu nenapadl, a zřejmě má spojitost s podivnou vraždou v kriminalistické laboratoři v Central City. Pachatel se tam pokusil zopakovat průběh nehody, díky níž Flash získal svou rychlost. * Ať už se s Barrym během jeho útěku z extradimenzi­onálního energetického zřídla známého jako Zdroj rychlosti stalo cokoliv, podstoupil změny, které stále nezvládá pochopit. A možná už ani nepochopí… než bude pozdě. * Scenárista Geoff Johns a výtvarník Ethan Van Sciver sklidili zasloužený úspěch za příběhy Green Lanterna. Nyní stejný zrod očekává Barryho Allena i všechny ostatní Flashe – šarlatový blesk znovu rozčísne vesmír DC! * Barry Allen – Flash. Svým zrodem odstartoval Stříbrný věk, svou hrdinskou smrtí při obraně vesmíru před kosmickou Krizí se stal legendou. * Nyní jej další Krize přivedla zpět k životu, avšak Nejrychlejší člověk světa s oním světem náhle není schopen držet krok. Zanechal po sobě odkaz, kterého se jeho následovníci chopili s takovou pílí, že ve svém návratu nespatřuje smysl. Zbývá jediná záhada, kterou za svého předchozího života nevyřešil – vražda jeho matky. * Další tajemství však obklopují právě Barryho návrat. Jak je možné, že unikl ze Zdroje rychlosti – extradimenzio­nálního energetického pole, z něhož čerpají všichni běžci –, když se to žádnému hrdinovi ani zločinci nikdy nepovedlo? Proč Barry podstupuje jakousi zvláštní, nepochopitelnou proměnu, kdykoliv se ocitne v blízkosti jiných běžců? A hlavně, kdo je vlastně tím neznámým, který Barryho přivedl zpět k životu… a byl Flash znovuzrozen jen proto, aby mohl být opět zabit? * Geoff Johns a Ethan Van Sciver – fantastický tvůrčí tým série Green Lantern – se s vervou pustili do oživení dalšího slavného hrdiny DC vesmíru a vrátili náboj blesku všech Flashů. Navždy.