Star Wars: Letopisy rytířů Jedi 2

Kdo by neznal Luka Skywalkera, Obi-Wan Kenobiho či Mistra Yodu? Mezi fanoušky Hvězdných válek budete takového člověka hledat marně. Se jmény neméně slavných rytířů Jedi jako jsou Nomi Sunrider, Ulic Qel-Droma či Exar Kun už však možná pochodíte o něco hůře. Čím to? Důvody jsou jasné – neobjevili se v žádném ze šesti filmů. Ono se však není čemu divit, jelikož v době, kdy se filmová sága odehrává, už byli dávno po smrti. Holt ani rytíř Jedi nežije věčně. Své znalosti o nich si však můžete rozšířit díky této komiksové sbírce.

Star Wars - Letopisy rytířů Jedi 2

Kdysi dávno v jedné předaleké galaxii… Tak začínají titulky všech šesti snímků filmové hexalogie. Kdybychom však chtěli označit dobu, kdy se odehrává děj tohoto omnibusu, museli bychom se posunout o pěkný kus zpátky. Přesněji řečeno asi 4000 let před bitvu u Yavinu. Zapomeňme tedy na Luka, Obi-Wana a Yodu a pojďme se vydat do časů, kdy po galaxii běhali a lítali jejich dávní předkové, podruhé.

Druhý díl navazuje na první (recenze) a začíná přesně tam, kde skončil. Opět se setkáme s rytířkou Jedi Nomi Sunrider, Ulicem Qel-Dromou a jeho bratrem Cayem či mistrem Arcou. Na scénu však přichází i nové tváře, například rytíř Jedi Exar Kun, který si získá srdce především fanoušků temné strany. Ta se stává silnější, než kdy dřív. A díky tomu příběh nabírá na epice.

Dočkáme se velkých vesmírných bitev, ale i řady potyček mezi samotnými rytíři Jedi a jejich temnými protějšky. Oproti prvním Letopisům se nejedná už pouze o problémy lokálního významu, ale hrozí, že temná strana pohltí celou galaxii. V jedné situaci proto budou muset zasáhnout všichni rytíři Jedi a dokonce se do boje zapojí i mistři.

Děj možná trochu připomíná děj filmové epizody dvě a tři, kdy temná strana nabírá na síle a nadechuje se k závěrečné bitvě, v tomto případě to však nemá takové katastrofální účinky. Jak to všechno dopadne, prozrazovat samozřejmě nebudu, pro ty, kteří jsou obeznámeni s historií světa Hvězdných válek, to však asi nebude žádná novinka. Pro mě, ačkoliv se považuju za velkého fanouška ságy, i když především té filmové, byla většina informací zcela nových. To však dokazuje přínos těchto příběhů, jež svou kvalitou asi nedosahují svých filmových protějšků, i když je v lecčem trochu připomínají, ale i tak přinášejí mnoho nového a umožňují nám pohled na historii Republiky.

Doteď jsem používal slovo děj celkově pro celý omnibus, což možná trochu může mást, protože jde samozřejmě o sbírku komiksových sešitů. Kniha obsahuje čtyři příběhy, jež však na sebe zcela navazují. Bylo by vhodné zmínit atmosféru, která oproti minulému dílu ještě trochu zhoustla. Je to především zásluhou temné strany, která se opravdu činí, a dokonce svede na svou stranu několik Jediů.

Nejdelšími příběhy jsou Temní pánové ze Sithu a Sithská válka, které mají oba okolo sto padesáti stránek, naopak kratší dva se jmenují Povstání stoupenců Freedona Nadda (první příběh celé sbírky) a Vykoupení (poslední příběh), jenž se může pochlubit velmi povedenou moderní kresbou. Povedená kresba je ostatně to, co bych vyzdvihl na celém počinu nejvíce. Je zde vidět určitý vývoj, protože jednotlivé sešity jsou různě staré. Nejjasnější je to právě u zmiňovaného posledního příběhu Vykoupení, jenž nám dává možnost nahlédnout trochu do pocitů rytířů Jedi, kteří se musejí po válce vyrovnat s jejími následky.

Pokud mají Letopisy nějakou slabší stránku, tak je to v kvalitě scénáře, jenž by asi mohl být o něco lepší. Některé kresby jsou méně přehledné (pár takových kousků se ale asi najde vždycky), což se týká hlavně starších příběhů. Stejné chyby jsem vytýkal i prvnímu dílu, takže asi nejde o náhodu. Celkově mi však přijde druhý díl o něco lepší než první, ačkoliv je to velice těžké posoudit. Kdo má rád v komiksech trochu epičtější pojetí a modernější kresbu, se mnou asi bude souhlasit. Kdybych mohl mít nějaké přání do nového roku, tak snad, abychom se u nás dočkali i ostatních Star Wars omnibusů.

Již je tomu více než tisíc let, co Stará Republika odrazila zničující útok Sithského Impéria. Počínaje potlačením povstání Freedona Nadda doba klidu a míru pro každou duši v galaxii končí. Díky zvídavosti mladého rytíře Jedi Exara Kuna totiž v samotném srdci Republiky povstávají Temní páni ze Sithu a v mžiku oka rozpoutávají Sithskou válku jejíž cílem je nic menšího, než podrobení celé galaxie! Druhá kniha Letopisů rytířů Jedi přináší nejenom vyvrcholení osudů Ulica Qel-Dromy a Nomi Sunrider, ale také epické události, které navždy změnily tvář galaxie Star Wars! Téměř čtyři tisíce let před narozením Luka Skywalkera čelí galaxie největší hrozbě od založení Republiky. V čase, kdy po Sithském impériu zůstala jen trpká vzpomínka, povstane prastaré zlo znovu, podmaní si jednoho z nejlepších rytířů Jedi a zažehne válku, která zpustoší mnoho světů. Sithové jsou zpět, zpřetrhají rodinné i přátelské vazby a navždy změní budoucnost galaxie. (anotace)

• Star Wars: Letopisy rytířů Jedi 2
  • Překlad: Tomáš a Jitka Jeníkovi
  • Provedení: hardback, barevné
  • Počet stran: 464
  • Cena: 990 Kč
  • Vydal: BB/art, 2011

Adam Seicherstein (redaktor)

adam.seicherste­in@fantasypla­net.cz

Také si přečtěte:

Recenzi na SW: Letopisy rytířů Jedi 1 (Adam Seicherstein)

Star Wars – Letopisy rytířů Jedi 2

Již je tomu více než tisíc let, co Stará Republika odrazila zničující útok Sithského Impéria. Počínaje potlačením povstání Freedona Nadda doba klidu a míru pro každou duši v galaxii končí. Díky……

Již je tomu více než tisíc let, co Stará Republika odrazila zničující útok Sithského Impéria. Počínaje potlačením povstání Freedona Nadda doba klidu a míru pro každou duši v galaxii končí. Díky zvídavosti mladého rytíře Jedi Exara Kuna totiž v samotném srdci Republiky povstávají Temní páni ze Sithu a v mžiku oka rozpoutávají Sithskou válku jejíž cílem je nic menšího, než podrobení celé galaxie! * Druhá kniha Letopisů rytířů Jedi přináší nejenom vyvrcholení osudů Ulica Qel-Dromy a Nomi Sunrider, ale také epické události, které navždy změnily tvář galaxie Star Wars! * Téměř čtyři tisíce let před narozením Luka Skywalkera čelí galaxie největší hrozbě od založení Republiky. * V čase, kdy po Sithském impériu zůstala jen trpká vzpomínka, povstane prastaré zlo znovu, podmaní si jednoho z nejlepších rytířů Jedi a zažehne válku, která zpustoší mnoho světů. Sithové jsou zpět, zpřetrhají rodinné i přátelské vazby a navždy změní budoucnost galaxie.