ČArodějnice z bažin II. – Rytíř křišťálu – Garen Jean-Pierre

O víkendu se na trhu objevil další svazek edice Mark Stone.

Garen Jean-Pierre - ČArodějnice z bažin II. - Rytíř křišťálu

Měl být poslední, ale v rubrice “Připravujeme” jsou inzerovány další dva díly, které by teoreticky mohly navazovat na tento příběh.

Pokračování Čarodějnice z bažin plynule navazuje na předchozí díl. Na pozadí války s nájezdníky prožívají hrdinové další dobrodružství v bojích, na cestách i v náručích náruživých milenek. Oproti předchozímu dílu zde míra sexu dosáhla Garenova obvyklého průměru, bojové scény jsou obohaceny o použití chemických zbraní a hlavní hrdina Yvain se po poslední  (vyhrané) bitvě s nájezdníky dozví o svém skutečném původu. V ději de objevuje zajímavá postava – Sabrina. Je to pohledná a inteligentní dívka, která se vyzná v léčitelství a podezřele dobře i v alchymii. Výše zmíněné použití chemických zbraní (konkrétně jde o plyn) připadá na její vrub, její znalosti jsou ovšem mnohem vyšší, než jakých mohla coby kořenářka dosáhnout, autor to však nijak nevysvětluje.

Děj celkově odpovídá běžné “rytírně”, dal by se považovat za podprůměrnou, po přepsání kvalitnějším autorem možná i za průměrnou fantasy, ale občas se v něm objevují i sci-fi prvky (kosmická loď, chemické zbraně, paprskomet v přívěšku). Autor se pravděpopdobně původně snažil vytvořit něco lepšího než obvykle, ale velice rychle sklouzl ke svému běžnému stylu. Příběh navíc zůstává do jisté míry otevřený a lze očekávat jeho pokračování. Celkově lze toto dílko zařadit k lepšímu průměru v této kategorii literatury (cestovní čtivo).

Redakce se jako obvykle snažila odvést dokonalou práci, obrázek Petra Bauera na obálce vcelku koresponduje s obsahem, celková úprava je běžná pro tento druh čtiva.

Doporučuji pouze sběratelům této edice.