Šepotání: vítejte v říši divů

Kdo z nás jako malý rád neposlouchal příběhy o malé Alence, která se dostala přes králičí noru až do říše divů. Tato pohádka z pera Lewise Carrolla má za sebou již několik filmových adaptací, z nichž pro vás bude jistě nejznámější nejnovější, jejíhož režírování se ujal Tim Burton. Nyní se Anita Grace Howardová píšící pod pseudonymem A.G.Howardová rozhodla, že si Alenčin příběh zaslouží pokračování v podobě knihy Šepotání, jež je prvním dílem stejnojmenné série, kterou se u nás letos rozhodlo začít vydávat nakladatelství CooBoo. Tak co, necháte se zlákat a nakouknete do říše divů?

unnamed

Alyssa Victorie Gardnerová by byla zcela normální milé děvče, nebýt jedné takové maličkosti, slyší totiž šepotání květin a hmyzu. Ona i její matka Alison, která je nyní v sanatoriu, pochází z rodiny Alenky Liddellové. Té Alenky, která dokázala proniknout do říše divů a napáchat tam spousty neplech. Alyssa ví, že musí zůstat opatrná, aby neskončila jako její matka. Jenže díky své zvědavosti se dostane do situace, kdy se musí vrátit do říše divů, aby mamince pomohla. Musí napravit Alenčiny chyby a na cestě ji bude doprovázet záhadný Morpheus a její kamarád Zachary Holt, který je jejímu srdci blízký a do říše divů se dostal omylem spolu s Alyssou.

A.G.Howardová napsala svou prvotinu Šepotání, zatímco pracovala ve školní knihovně. Vždycky ji zajímalo, co by se stalo, kdyby Alenka vyrostla. Proto se také Alenka v říši divů se svou lehkou podivností stala předlohou pro její knihu, která je o chloupek temnější a šílenější. Inspirací autorce totiž nebyl jen Lewis Carroll, ale také již zmíněný Tim Burton.

„Klopýtám po šachovnici v Říši divů, zakopávám o červený koberec a bílá políčka a hlavně – já nejsem já, ale Alenka i s modrými šaty a krajkovou zástěrkou. Jako o život se snažím uniknout tikotu kapesních hodinek Bílého Králíka, který vypadá, jako by ho zaživa stáhli z kůže – samé kosti a králičí uši.“

Šepotání spadající do ranku young adult rozhodně není jen obyčejným dívčím románem, kde by byl na prvním místě milostný vztah. Ačkoliv i tentokrát naleznete v knize milostný trojúhelník, hlavní slovo má stále vaše fantazie. Čeká na vás totiž potrhlý a velmi barvitě popsaný imaginární svět, v němž nic není nemožné a je jen na vás, zda dokážete nalézt svůj klid ve všem tom chaosu. Styl vyprávění A. G. Howardové je velmi poutavý a autorka dokáže plynule přecházet mezi opisy, kterých nebudete mít nikdy dost, akčními a děsivými scénami a milostnou linkou.

Postavy jsou bizarní a krom těch, které již většina čtenářů bude znát ze světa Lewise Carrolla – jako je houseňák, kočka Šklíba, zajíc Březňák, Kloboučník a Srdcová královna, zapojila A. G. Howardová také svou fantazii a ještě si další přimyslela. Ale nenechte se zmýlit, i ty staré jsou lehce upravené, a pokud se rozhodnete dát Šepotání šanci, čeká vás velké překvapení. Samotnou hlavní hrdinku si jistě většina z vás oblíbí. Není to žádná naivka, jež pořád potřebuje zachraňovat. Naopak, jde o velmi silné děvče, které si jde tvrdohlavě za svým cílem a nebojí se u toho použít ani pár sarkastických poznámek. Dále na vás ještě čeká chlapecké duo, a to je jedno velké klišé. Jeden hoch je až moc hodný. Takový chrabrý rytíř, co vždycky dělá všechno správně a ten druhý je jeho přesným opakem. Zloduch až do morku kostí. Ale právě ten jeden je zodpovědný za většinu zvratů a díky tomu si příběh zachovává svou nepředvídatelnost.

Šepotání za přečtení rozhodně stojí a je jedno, zda jste ve věku, kdy je vám stále ještě sladkých –náct, anebo jste starší a prostě jen máte rádi smyšlený svět Lewise Carrolla. Čeká na vás totiž kniha, jež vás neuhrane jen svou nádhernou obálkou a zeleným písmem, ale jde především o fantaskní svět, který vás do sebe vtáhne a nepustí, dokud nedočtete.

90%
  • A. G. Howardová: Šepotání
  • CooBoo, 2015