Uncharted: Čtvrtý labyrint – Christopher Golden

Hlavním hrdinou série her Uncharted je Nathan Drake – dobrodruh a lovec pokladů, který cestuje po světě a hledá poklady starověkých civilizací. Nyní se k nám dostává díky péči nakladatelství Fantom Print jedno z jeho prvních literárních dobrodružství s podtitulem Čtvrtý labyrint. Napsal ho Christopher Golden, který například spolupracoval s Mikem Mignolou na knize Baltimore aneb Statečný cínový vojáček.

Uncharsed - Čtvrtý labyrint

Román o Drakeovi mu žádnou ostudu nedělá. Ba naopak. Příběh začíná působivým intrem, v němž hlavní hrdina ujíždí před bandou naštvaných chlápků. Po tomto akčně laděném prologu, připomínajícím bondovky, se společně s Drakem přesuneme do Států. Ale moc dlouho si klidu neužijeme. Na pomoc ho povolává jeho přítel a mentor Victor Sullivan, aby mu pomohl pátrat po pokladu, kvůli němuž byl zabit Hjazuk – další znalec historie. Oba dva se společně s Hjazukovou dcerou Jadou vydávají na cestu za tajemstvím minulosti. Ta je zavede do Egypta, Řecka a Číny, a všude objeví stopy, týkající se jistého krále, stavitele Daidala a obrovského pokladu.

Čtvrtý labyrint je především rychle pádící jízdou, která baví čtenáře od začátku do konce. Díky charismatickému Drakeovi, který nemá daleko k Indianu Jonesovi a obličejem připomíná herce Nathana Filliona, si ji užijete bez nejmenších problémů. Chemie funguje dobře, Victor a Nathan se neustále popichují, a navíc to mezi hrdinou a Jadou docela jiskří. Menší problém jsem měl se záporáky a jejich pojetím – nejsou to dostateční hajzlové, nemáte z nich absolutně žádný strach. Na knize je také vidět určitá papírovost, s ohledem na videoherní kořeny jí to však nemá cenu vyčítat.

Tempo vyprávění je nastaveno dobře, hrdina je neustále v pohybu a nedovolí vám nudit se ani na okamžik. V mytologických ani historických reáliích se rýpat nebudu, nicméně Golden vše podává poutavě, takže mu to bez problémů zbaštíte. Ačkoliv je fakt, že do mystifikace takového Danna Browna má daleko.

Román lze primárně doporučit fanouškům samotné videohry a těm, kteří mají rádi odpočinkovou a dobrodružnou četbu. Ani jeden z těchto táborů by neměl být zklamán.

Ve starověkém světě existoval mýtus o králi, pokladu a pekelném labyrintu. Brána těchto pekel se nyní znovu otevírá. Lovec pokladů Nathan Drake je povolán do New Yorku mužem, který ho zasvětil do hledání starožitností. Victor Sullivan potřebuje Drakeovu pomoc. Sullyho starý přítel, světově proslulý archeolog, byl právě nalezen zavražděný na Manhattanu. Drake, Sully a Jada Hzujaková – dcera zavražděného – unikají z New Yorku před zabijáky a vydávají se na podzemní archeologická naleziště v Egyptě a Řecku. Jejich cílem je rozplést starověký mýtus o alchymii, vypátrat tři dávno zapomenuté labyrinty a dojít k úžasnému objevu, kvůli němuž byl Jadin otec zabit. Ukáže se, že čtvrtý labyrint byl postavený v jiné zemi a jiné kultuře – a skrývá v sobě klíč k pohádkovému bohatství a moci. Podzemní bludiště je však střeženo armádou děsivých, tajuplných bojovníků. A také netvorem. Pokud se Drakeovi podaří přežít, v dálce na něj čeká poklad i zkáza, ráj i peklo. (anotace)

• Uncharted: Čtvrtý labyrint
  • Autor: Christopher Golden
  • Překlad: Petra Kubašková