Star Trek

Star Trek
  • Autor:
  • Nakladatelství: Laser-books
  • Cena: 289 Kč
  • ISBN: 978-80-7193-282-6
  • Vyšlo: 19. 3. 2012
  • Žánr: sci-fi
  • Provedení: váz.
  • Autor obáky: Pocket Books
  • Počet stran: 296

Kirk. Jeden vyrůstal na kukuřičných polích v Iowě, pral se za svou nezávislost, chtěl uniknout životu, který mu chystal jenom lhostejnost, marnost a zapomnění. Spock. Druhý vyrůstal mezi rozeklanými skalami drsné vulkanské pouště, pral se, aby ho přijali, chtěl sladit logiku, kterou ho učili, s emocemi, které cítil. Nero. V dalekých končinách Galaxie, v místě a čase, které nikdy neměly existovat, se objevuje nástroj zkázy. Jeho pološílený kapitán přeje smrt všem rozumným bytostem, touží zničit každý civilizovaný svět, aby tak pomstil zničení svého světa. Dvě zcela odlišné a nepoddajné osobnosti jménem Kirk a Spock musejí najít způsob, jak vést jedinou posádku jediné lodi, která je může zastavit.

Románový přepis stejnojmenného filmu.

Sdílet...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Žádné komentáře

  1. Tomu se myslím říká přijít s křížkem po funuse… Vydat přepis filmu až tři roky po premiéře. Proč?!

Zveřejnit odpověď

Star Trek

  • Autor:
  • Nakladatelství:
  • Cena: 0 Kč
  • Vyšlo: 1. 1. 1970
  • Žánr:
  • Provedení:
  • Autor obáky:
  • Počet stran:
Následující filmové pokračování, Nemesis, si u diváků o něco polepšilo. Seriál po dvou nešťastných sériích jako zázrakem nabyl na divácké atraktivitě, ale kvůli slabým ratingům byl zrušen. Co tedy je třeba pro zázračné vzkříšení legendy?

Jedna ze správných odpovědí by mohla být podomácky vyrobená černá díra. Ale před tím potřebujete ještě jeden prvek: menší fenomén, kterým známý a šikovný režisér a producent J.J.Abrams bezpochyby je. Audiovizuální génius, jenž přistoupil značně inovativním způsobem k seriálům Alias, Ztraceni, naposledy i Fringe jenž do velké míry kopíruje prvky Ztracených, obnovil zašlou slávu jedné zestárlé série a přivedl její filmovou podobu na vrchol v Mission: Impossible III. Přednedávnem demonstroval, jak se správně točí komerční film, aby vyvolal kýžený divácky zážitek v projektu s názvem Monstrum. Taky se mu nesmí upřít nemalé zásluhy v oblasti marketingu. Své projekty dokáže vybavit neskutečně originální a kreativní kampaní. Tak tahle osoba, dámy a pánové, měla tu čest resuscitovat velikána svého žánru, a nutno dodat, že jde o Spielberga pro 21. století.

První, hlavní a základní otázkou, která se musí řešit při remaku, restartu, nebo remadu, je to, komu je určen výsledný produkt a jak pojmout jeho návrat na stříbrné plátno. Produkční tým Abramse musel několik týdnů brainstormovat, než došel k finální podobě. Podařil se jim majstrštyk, protože jedenácté putování světem Star Treku je atraktivní jak pro fanoušky seriálu (vyjma těch ortodoxních), tak pro náhodné kolemjdoucí, dokonce i osobám žijícím mimo sci-fi komunitu (tedy nerdům, geekům a podobné havěti) se zajisté zalíbí. Reálie a postavy jsou zachovány, jak je známe, ale tvůrcům se povedlo přijít i s novinkami.

Kdybychom se měli držet správného označení, Abramsův Star Trek je svým způsobem prequel, tedy dějově nás vrací na počátek. Seznamujeme se s minulostí hlavních hrdinů (jejich dětství, šprtání na kadetce). Vidíme, jak se staví vesmírný koráb, který v budoucnosti zažije množství intergalaktických dobrodružství pod jménem USS Enterprise. Jsme na počátku formování jeho posádky, a i když už dobře známe všechny postavy (Kirka, Spocka, Uhuru, Scottyho, Kostru, Chekova), přesto jsou pro nás nové. Úvodní scéna se s nikým ani ničím nemazlí a začíná rovnou od podlahy – fotonovým útokem Romulanského křižníku na loď Federace. Statečný kapitán Kirk zachrání mnoho životů výměnou za svůj. Jenže Romulané stále žízni po krvi. Jejich primárním cílem je najít velvyslance Spocka a přimět ho trpět za to, co provedl, respektive co neprovedl a měl provést. Příběh má své kouzlo a byla by škoda odhalovat víc, než je nezbytně nutné.

Hollywoodský alchymista J.J., který promění na zlato všechno, čeho se jeho zázračné ručičky dotknou, a scénárističtí králové současného Hollywoodského panství, Alex Kurtzman a Roberto Orci (Abramsovi dvorní scénáristé stojící i za morfujícími užitkovými vozidly v Transformers a Transformers: Pomsta padlých), vymysleli fintu, jež zručně propojuje starý svět s novým. Star Trek zůstane Star Trekem, ale tvůrci v něm dostanou prostor i na realizaci narušení časové kontinuity, pro běžné smrtelníky známé i jako cestování časem.

Nehorázné klišé! Přesně. Jenomže v rukou břídilů. Abrams bleskurychle vyvede všechny nevěřící Tomáše, Jidáše a Klingony z omylu. Časoprostorovou kličkou se nevygumuje historie tohoto sci-fi fenoménu, ale změna běhu dějin a zákony kauzality umožní modifikaci příběhů, lépe řečeno rozšíří paletu vyprávěných příběhů bez výrazných zásahů do Star Trekovské bible nebo jeho kánonu. Režisér se svými spolupracovníky jsou o něco dopředu a původní univerzum, na které jsme byli zvyklí, rozšiřuje netradičním, ale o to působivějším způsobem. Kromě setkání starého světa s novým dochází k propojování J.J.-ovského seriálového (kupříkladu hudba ze Ztracených) a filmového (J.J. je monstrózním fanouškem Hvězdných válek – sympatický paradox, svou přízeň projevuje mezipřistáním na ledové planetě; na stejném místě se nachází i adrenalinový odkaz na Monstrum) univerza, jež ještě expanduje a pohlcuje i komiksové univerzum Star Treku a všechno hezky promíchává nápojem Slusho. Pro vnímavé diváky jde o brilantní zážitek. Rovněž v případě nespočtu detailů, které dodávají filmu osobité kouzlo a punc odlišnosti od běžných “kinohitů”, nejen z pohledu fanouškovských referencí, ale i z globálního (úmyslnými světelnými záblesky a skvrnami film vyvrací dojem, že jde o další vypulírovaný a vyumělkovaný americký snímek).

Za kvalitami nezaostávají ani herci, kteří jsou až šokujícím způsobem skuteční. Jedenáctý Star Trek oficiálně poslal do penze Leonarda Nimoya a Williama Shattnera, takže tvůrci vybrali zřejmě jejich mladší z paralelního vesmíru, která přebrala dědictví filmového Kirka a Spocka a zajisté ho budou svědomitě opatrovat ještě několik dekád. Štafeta je předána, předcházející posádka v důchodu, nová plná entuziasmu a seřazena na můstku. Příběh je rozdělen několika dějovými linkami, přičemž dvěma hlavním dominují dva diametrálně odlišné prvky – horkokrevný rebel a přísně logický míšenec. James T. Kirk (neokoukaný Chris Pine) a Spock (Zachary Quinto, známý i jako Sylar ze seriálu Hrdinové) předvádějí nefalšovanou reinkarnaci před zraky diváků. Díky vesmírným bohům a jednomu z New Yorku nezaostává ani zbytek party. Kostra se objeví ve svém nefalšovaném zosobnění Karlem Urbanem, který v jiném věku a jiné galaxii oblékal kroužkové brnění a vrhal se do bitvy proti Sauronovým legiím. Sexy spojařka Uhura přichází s delšími vlasy, ale s kratší sukénkou na ladných křivkách Zoe Saldany. Chekov všechny odzbrojí v první chvíli svým nefalšovaným ruským akcentem. Samozřejmě nesmí chybět ani inženýrský komediant pan Scotty v podání britského komika Simona Pegga (hrál a podílel se na scénáři ve vynikajícím seriálu Spaced, který si bral na paškál americkou popkulturu a parodoval tolik populární Přátele; i v geniálních parodiích na zombie a akční filmy Úsvit mrtvých a Jednotka příliš rychlého nasazení). I když pro mě spolu s Frostem a Wrigtem představují svatou trojici současné britské i světové komedie (dokonce údajně připravují komedii obdobně parodujícího ražení, tentokrát zaměřenou na sci-fi), své postavy se nezhostil natolik přesvědčivě jako jeho kolegové. Stálé zůstává v pozici šaška.

Z důvodu výrazné dominance hlavních postav se dostává zlosyn na vedlejší kolej, ve vesmírném žargonu do menšího korábu. Objevuje se jenom v nevyhnutelném minimu, ideálně ve chvílích, kdy má někdo zemřít. Není příliš přesvědčivá ani jeho sentimentální motivace k neustálému krveprolévaní. To je jedna z mála chybiček filmu, na kterou by mohli diváci upozornit. Ale tvůrci si i s touhle záležitostí elegantně poradili. Svou vlastní a docela masivní linii dostává Romulanský lotr v komiksovém prequelu s názvem Star Trek: Countdown (podobnou praktiku již realizoval režisér Richard Kelly při svém epickém snímku Southland Tales). Ve třech sešitech z vydavatelství IDW Publishing se nejenom převypráví celé pozadí Nera (Eric Bana) a objasní jeho osobnost v podrobné psychologizaci, ale scénáristé komiksu, jež mají na svědomí i skript k filmu, zde zorganizovali i setkání třetího druhu. Seskupí se tři vesmírní mušketýři: Pickard, Data a starý Spock. I když nejsem fanouškem Star Treku a s jeho reáliemi jsem jenom letmo obeznámen, nad komiksem jsem slintal blahem (stejně tak i nad samotným filmem). A kromě toho jeho dějové linky skvěle rozšiřují a obohacují filmový příběh.

Po zmršeném Wolverinovi přichází nefalšovaný letní blockbuster, se vším, co k němu patří. Star Trek s pořadovým číslem 11 je víc než důstojným návratem. Je oslavou kultu, kterému začala kolovat v těle nová míza. Po téhle mezihvězdné jízdě s warpem na plný výkon si bezproblémů natáhnete i přihřáté trikoty a budete se chtít připojit k posádce Enterprise při prozkoumávaní zákoutí chladného vesmíru, “kde dosud lidská noha nikdy nevkročila“. Po opakovaných zhlédnutích musíme jenom doufat, že posádka již brzy zabloudí i do našeho galaktického kvadrantu s novým příběh(y)em.

Live long & prosper!

Pozn. autora recenze: Vzhledem na sci-fi abstinenční období a celibát jde o nejlepší žánrový snímek od premiéry Sunshine režiséra Dannyho Boylea.

Sdílet...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Žádné komentáře

  1. Zatial po Watchmenoch 2. najlepsi blockbuster roka…

  2. Problém je, že až na ten prolog s autem tam není jediná kvalitní akční scéna.

  3. Mně se film hodně líbil a v kině jsem si jeho zhlédnutí užila, ale TOS to prostě není. XD I když původní série má strašný efekty a je místy hrozně naivní, postavy Kirka, Spocka a McCoye byly zahrány bravurně a neopakovatelně.Každopádně na druhý díl “nového” Star Treku se přesto moc těším. 🙂

  4. sklamanie
    Ja som bol sklamaný; dobrý výber hercov, skvelé triky, len to akosi bolo nestartrekovské. Klasický akčný SF film. Prvý kontakt bol o dosť lepší

  5. To je nějaká módní vlna nadávat na Wolverina? Byla jsem na něm už dvakrát a půjdu i potřetí. Na ST jsem byla jednou a stačilo. Je tam spousta dějových děr, jenom zabalených do efektů, čili se to ve finále od Wolverina moc neliší – tedy podle toho, co lidi vyčítají Wolverinovi. Ten měl míň peněz a tak se holt spoléhá na herce místo efektů.

  6. Kokotina
    Recenze mne nalákala, ale je to zatím nejhorší zklamání, které jsem tento rok v kině zažil. Asi se fanouškem ST nestanu. Nelogičnosti vršené na nakousnuté, nepřesvědčivé scény. – Malé dítě shazuje auto ze skály, aby se zachytilo na okraji útesu. Proč? – Rebelovi je všechno jedno, ale stačí zmínit jeho otce a hned vleze do lodi přímo z motorky.- Teleportace – proč složitě běží někoho zachraňovat, když k němu stejně jenom doběhnou a řeknou si o teleportaci? To ho nemohli teleportovat rovnou? – Vrták – proč by mělo zrovna nějaké vrtání (znázorněné jako plazmový výboj) rušit teleportaci a warpové skoky? – Proč hergot na všechny záchranné a akční mise lezou jenom dva lidi, navíc kapitán s prvním důstojníkem? To nemají speciální komando? – Jak je možné, že při ničení Země není nablízku jediná loď, když cesty vesmírem trvají minuty?- Když už je řeč o minutách, tak Spock má na záchranu své rodiny několik minut, ale jeho cesta na planetu, do podzemí, z podzemí atd.. trvá určitě nejmíň půl hodiny.- Vulkánců je na planetě 6 miliard, ale hustota zavulkánění tomu vůbec neodpovídá – samá pustina, v hlavním městě pár Vulkánců.- Co je sakra za nesmysl ta červená hmota? Co je vůbec zač? Na jakým principu může fungovat? Proč jí Spock tahá v lodi tunu, když na vznik černé díry stačí jedna kapka? Proč se proboha červená hmota (když už vůbec připustím její existenci) aktivuje ohněm? Energetická škála chemické reakce je přeci tak o 11-12 řádů menší než energie při gravitačním zhroucení. – Pravděpodobnost, že Kirka vysadí z celé planety zrovna kousek od jeskyně kde se schovává Spock, který jediný může pomoct, je nula.- Pravděpodobnost, že zrovna na základně, kam dorazí je vrátným geniální vědec, který vymyslí teorii transwarpových skoků a je to jediný způsob jak vrátit Kirka na loď je taky nula. – A pravděpodobnost, že se kapitánem Enterprise stane Kirk po třech letech akademie, s nedodělanými zkouškami a přeskočí asi milion jiných, vhodnějších kandidátů, je 100%, protože se jedná o nelogickou KOKOTINU.

  7. J.J. Abrams zvládl svůj Star Trek dokonale, natočil moderní akční sci-fi film, který obratně narouboval na starší příběhy. Letošní prozatímní jednička!!!!

  8. Kokotina
    Recenze mne nalákala, ale je to zatím nejhorší zklamání, které jsem tento rok v kině zažil. Asi se fanouškem ST nestanu. Nelogičnosti vršené na nakousnuté, nepřesvědčivé scény. – Malé dítě shazuje auto ze skály, aby se zachytilo na okraji útesu. Proč? – Rebelovi je všechno jedno, ale stačí zmínit jeho otce a hned vleze do lodi přímo z motorky.- Teleportace – proč složitě běží někoho zachraňovat, když k němu stejně jenom doběhnou a řeknou si o teleportaci? To ho nemohli teleportovat rovnou? – Vrták – proč by mělo zrovna nějaké vrtání (znázorněné jako plazmový výboj) rušit teleportaci a warpové skoky? – Proč hergot na všechny záchranné a akční mise lezou jenom dva lidi, navíc kapitán s prvním důstojníkem? To nemají speciální komando? – Jak je možné, že při ničení Země není nablízku jediná loď, když cesty vesmírem trvají minuty?- Když už je řeč o minutách, tak Spock má na záchranu své rodiny několik minut, ale jeho cesta na planetu, do podzemí, z podzemí atd.. trvá určitě nejmíň půl hodiny.- Vulkánců je na planetě 6 miliard, ale hustota zavulkánění tomu vůbec neodpovídá – samá pustina, v hlavním městě pár Vulkánců.- Co je sakra za nesmysl ta červená hmota? Co je vůbec zač? Na jakým principu může fungovat? Proč jí Spock tahá v lodi tunu, když na vznik černé díry stačí jedna kapka? Proč se proboha červená hmota (když už vůbec připustím její existenci) aktivuje ohněm? Energetická škála chemické reakce je přeci tak o 11-12 řádů menší než energie při gravitačním zhroucení. – Pravděpodobnost, že Kirka vysadí z celé planety zrovna kousek od jeskyně kde se schovává Spock, který jediný může pomoct, je nula.- Pravděpodobnost, že zrovna na základně, kam dorazí je vrátným geniální vědec, který vymyslí teorii transwarpových skoků a je to jediný způsob jak vrátit Kirka na loď je taky nula. – A pravděpodobnost, že se kapitánem Enterprise stane Kirk po třech letech akademie, s nedodělanými zkouškami a přeskočí asi milion jiných, vhodnějších kandidátů, je 100%, protože se jedná o nelogickou KOKOTINU.

  9. Skvělá oddechovka, tohle ST série potřebovala jak prase drbání. Ještě takhle nakopnout Star Wars a je vymalováno :-)Hlavně žeru Chekova/Yeltchina a jeho hlášení posádce 🙂 Pegg jako Scotty taky nemá chybu – vcelku považuji obsazení za velmi dobré. Užil jsem si to rozhodně víc než Wolvieho a minimálně stejně jako Watchmen.

  10. Sklamanie!!!
    Fakt nechápem obecné nadšenie z tohto naivného a nudného filmu, ktorý vypadá ako nepodarený akčný film od M. Baya. Navyše u fanúšikov sf, aký sa na tomto servri schádzajú. Existuje predsa kopa geniálnych kníh, ktoré sa nedajú s týmto hnojom porovnať …

  11. Hodnocení na csfd a imdb hovoří za vše. Ale dokonalý film který se bude líbit všem neexistuje.

  12. tohle neni Star Treknejvic me stve, ze diky tomuhle filmu se cely ST restartoval tim zpusobem, ze TOS, TNG, DS9 ani VOY se vlastne nestaly!!! jak tohle muze nekdo probohy udelat?! zvlast nekdo kdo si rika fanda TOSky?! chjo, jdu se kouknout na Prvni kontakt nebo Neobjevenou zemi…

  13. od člověka, který vymyslel alias, lost a ten příšerný armageddon, se nedá čekat nic dobrýho. enterprise po voyageru příjemně překvapila, tak ted holt zase přichází sudá řada, která bude stát za houby, no. ds9 byl taky mnohem lepší než tnt, a tos je prostě klasika. vždycky už předem varuje, když někdo bourá hranice žánru, kterého je největší fanoušek – viz poslední bond s brosnanem taky.

  14. Mám to přesně obráceně – líbily se mi víc sudý řady 🙂

  15. Rarach…
    ..by měl chodit na filmy až jako poslední člověk v Čechách, jestli ho baví takhle spoilerovat. A jestli hledá přísnou logiku ve filmech tohoto žánru, tak by se rovnou mohl ptát, proč byla Hvězda smrti kulatá (z hlediska stavby lodi idiocie).

  16. 4 Passa: Naprostý souhlas,tady někdo nepochopil,ře ST má být především zábava-stejně bychom se v pohádce o tříhlavém drakovi mohli ptát,jestli drakovi není blbě když každá hlava sežere něco jiného (nebo má 3 žaludky ?). A k tomu,že tady Rarach v podstatě vykecal většinu filmu se raději nebudu vyjadřovat,tohle je slušné fórum

  17. Re: Rarach…
    Jsem vam chtel usetrit 160 kacek a tu neskutecnou frustraci, kterou jsem zazil. Pokud jsem vyjmenovanim nekolika absurdit vykecal obsah celeho filmu, tak to asi mluvi samo za sebe, nicmene se za to omlouvam. Me nevadi, ze ST neni prisne logicky, me vadi, ze je absolutne nelogicky a to by prece VEDECKO-fantasticke filmy byt nemely. Pak uz to nema s vedou nic spolecneho, je to splacana akcni fantasmagorie ala XXX. Taky proti ni nic nemam, obcas se na ni podivam, ale do Star Treku to nepatri. Skoda ze jsem se tohle v recenci vyse nedozvedel, mohl jsem usetrit sobe zklamani a vam sve spamovani.

  18. to rarach
    – Malé dítě shazuje auto ze skály, aby se zachytilo na okraji útesu. Proč?Protože jeho záměrem nebylo to auto shodit, ale zastavit těsně na kraji (třeba doufat, že policajt to neubrzdí).- Rebelovi je všechno jedno, ale stačí zmínit jeho otce a hned vleze do lodi přímo z motorky.Filmová zkratka. Ano, možná by bylo zajímavé mít detailní psychologický rozbor přechodu rebela na zodpovědného kapitána, ale to by ten film nebyl o ničem jiném (a taky by to nebyl Star Trek).- Teleportace – proč složitě běží někoho zachraňovat, když k němu stejně jenom doběhnou a řeknou si o teleportaci? To ho nemohli teleportovat rovnou?Protože neví, kde se dotyčná osoba nachází?- Vrták – proč by mělo zrovna nějaké vrtání (znázorněné jako plazmový výboj) rušit teleportaci a warpové skoky?A proč by to zrovna nějaké vrtání nemohlo být? Oč horší řešení, než přitáhnout supermegapozitronovej udělátor, který by dělal to samé?- Proč hergot na všechny záchranné a akční mise lezou jenom dva lidi, navíc kapitán s prvním důstojníkem? To nemají speciální komando?Protože Star Trek holt není Battlestar Galactica. Navíc mne oprav, jestli se mýlím, ale posílání podobných minikomand je pravidlo v celém Star Treku.- Jak je možné, že při ničení Země není nablízku jediná loď, když cesty vesmírem trvají minuty?Protože warpové skoky ruší ten vrták, o kterém jsi sám psal výše? Protože flotila lodí Federace je jinde?- Když už je řeč o minutách, tak Spock má na záchranu své rodiny několik minut, ale jeho cesta na planetu, do podzemí, z podzemí atd.. trvá určitě nejmíň půl hodiny.A na to jsi přišel jak prosím?- Vulkánců je na planetě 6 miliard, ale hustota zavulkánění tomu vůbec neodpovídá – samá pustina, v hlavním městě pár Vulkánců.Na Zemi najdeš místa totálně přelidněná (Hong Kong) i zcela neobydlená (třeba Skalisté hory). Tak nevím, proč by tomu nemohlo být na jiných planetách podobně.- Co je sakra za nesmysl ta červená hmota? Co je vůbec zač? Na jakým principu může fungovat? Proč jí Spock tahá v lodi tunu, když na vznik černé díry stačí jedna kapka? Proč se proboha červená hmota (když už vůbec připustím její existenci) aktivuje ohněm? Energetická škála chemické reakce je přeci tak o 11-12 řádů menší než energie při gravitačním zhroucení.Proč něco funguje tak, jak to funguje a na jakých principech fyziky to stojí? To je nesmyslná otázka, tohle neřeší většina sci-fi, ve kterých máš nadsvětelný pohon, phasery a teleportaci.- Pravděpodobnost, že Kirka vysadí z celé planety zrovna kousek od jeskyně kde se schovává Spock, který jediný může pomoct, je nula.Jo, to beru, oslí můstek jak Tower bridge. Ale i tak lze najít rozumné vysvětlení – Kirk dopadne kousek od základny, vydává se jejím směrem, po cestě narazí na jeskyni, ve které se ukrývá Spock, který jde nejspíše stejným směrem – tj. k záchraně před umrznutím v ledovém světě. Potkají se – náhoda, ale ne nesmysl.- Pravděpodobnost, že zrovna na základně, kam dorazí je vrátným geniální vědec, který vymyslí teorii transwarpových skoků a je to jediný způsob jak vrátit Kirka na loď je taky nula.Omyl, tu teorii mu prozradí Spock, nějakého génia vlastně vůbec nepotřebuje (on ho z něj udělá), on potřebuje vybavení základny.- A pravděpodobnost, že se kapitánem Enterprise stane Kirk po třech letech akademie, s nedodělanými zkouškami a přeskočí asi milion jiných, vhodnějších kandidátů, je 100%, protože se jedná o nelogickou KOKOTINU.Myslíš to, že se stane kapitánem poté, co předvedl své kvality ve skutečné misi…aha, jasně, to nedává smysl. Z historie bych ti takovýchto skoků v kariéře mohl najít X.Jinak díky za Ultraspoil. Kdybych si to přečetl dřív, než jsem na ten film zašel, tak bych ti utrhl hlavu a narazil ji na svou bitevní standartu. Takhle to udělají jiní.

  19. Re: to rarach
    ty nelogicnosti byly obcas fakt do oci bijici, neskodilo by se trosku zamyslet nad tim co pisu ve scenari…kazdopadne me vic obtezovaly ty emotivni vylevy-hned na zacatku cloveka omraci porodem v primem prenosu…to bylo jako by me nekdo pretahl palici po hlave, plne by postacovalo, ba by to bylo mnohem lepsi kdyby nechali jen to, ze tata Kirk udelal rozumnou vec navedenim poskozene lodi na nepritele(a tim by treba zpusobil mohutne poskozeni nepritele), libani Uhury a mladeho Spocka bylo taky spise nemistne a jako vrchol na konci starsi Spock navadi mladeho at sere na logiku!!!jinak akce,efekty uchazejici, herci taky dobre zvoleni, ale celkove spise zklamani jednoduchym scenarem nacpanym k prasknutim emocemibtw. kdyz si ctes recenzi (nebo treba diskuzi u recenze)musis pocitat,ze se tam dozvis neco malo z deje

  20. mike: “btw. kdyz si ctes recenzi (nebo treba diskuzi u recenze)musis pocitat,ze se tam dozvis neco malo z deje” Jo, to máš sice pravdu, ale v rarachově příspěvku bylo prozrazeno mnohem víc než jen “neco málo” – a plácnout něco takového do diskuze bez tučného upozornění na spoiler je s prominutím kokotina.Jinak jsem byl v kině na ST podruhé a spokojenost nejvyšší, tohle je skvělý film nabušený od začátku do konce a podle mně si ho užije jak trekkie tak ságy neznalý divák, stačí se jen zbavit předpojatosti ke změnám, které Abrams provedl a prostě si to užívat…

  21. 4 mike: Není náhodou jedním z cílů (kromě zábavy) těchto filmů ukázat (a vyvolat) emoce ? Já jsem se u toho dojal i královsky bavil-a co má být,stydět se za to nebudu…Pokud nechceš u filmu emoce,nechoď do kina a pusť si v TV třeba dokument o pěstování jedlých žížal v Kalifornii…4 Fenris 13: Mluvíš mi z duše…

  22. Fenris 13:neco na tom bude,ale hruzu bych z toho nedelal,”Jinak jsem byl v kině na ST podruhé”mi pripominas komiksaka ze simpsnu(tenhle dil Star Wars nestal za nic, na nej pujdu uz jen 17x ):)kraxon:mozna,ale vseho z mirou…od vulkance(i kdyz polovicniho)bych cekal jednani krapet oklestene od emoci, podle me kdyz se clovek chce dojmout tak by si mel pustit nejakou harlekynku a ne akcni sci-fi;),ono je to udelano tak, aby film mel poradny profit,tzn. aby si tam nasel kazdy neco co se mu libi…me se libila scena na zamrzle planete,nekomu zase porod, holt proti gustu zadny disputat

  23. to rarach
    Krása. Takže místo aby ses minimálně omluvil za ultraspoiler, tak jsi nám chtěl “ušetřit zklamání”. Sákryš, ta starost mě dojímá! Co takhle nechat na jednom každém, aby se zklamal/potěšil sám, a nerozhodovat to za něj? Já na ST ještě nebyla a nevím, zda se mi to bude líbit, ale nemyslím si, že se mi to nebude líbit jen proto, že se to nelíbilo tobě. Jedna dobrá rada, a uděláš nejlíp, když za ni poděkuješ a budeš se jí řídit: v případě, že se chceš vyjádřit ke konkrétním scénám z filmu a hrozí spoiler, napiš do příspěvku napřed VELKÝM písmem “pozor spoiler”. Tak to dělá každý slušný diskutující v diskuzích pod recenzemi a umožňuje to číst ty diskuze všem. Ne jen těm, kdo už na filmu byli.

Zveřejnit odpověď