Wika Steampunková víla na cestě za pomstou

Olivier Ledroit je francouzský komiksový výtvarník známý ve Velké Británii především díky nesmírně populární fantasy sérii Black Moon Chronicles. U nás si však získal fanoušky díky sérii knih Requiem, Upíří rytíř, kterou vydalo komiksové nakladatelství CREW. To nyní přináší další z velkoformátových komiksů jimž tento nadaný kreslíř vdechl život. Tentokrát spojil síly s frankofonním spisovatelem Thomasem Dayem (například Macbeth, Roi d’Écosse) a z jejich spolupráce vznikl opulentní, oku lahodící příběh na pomezí steampunku a fantasy Wika. Ten původně vyšel v nakladatelství Glénat ve třech sešitech, anglické vydání Statix Wika pak bylo jediným souborným vydáním čítajícím více než 230 stran. Nakladatelství CREW vydalo právě toto souborné vydání, a to v překladu Richarda Podaného.

Každý jeden den: Život Bráse de Olivy Domingose v deseti kapitolách

Kdysi dávno byly komiksy zábavou pro děti, kdysi dávno byly komiksy doménou opláštěnkovaných superhrdinů, jenže v roce 1993 vzniklo pod vedením Karen Bergerové DC Vertigo a začalo vydávat trochu jiné komiksy. Tedy, i zde vycházeli příběhy o pláštěnkářích, ale také příběhy, které jsou úplně jiné než vyprávěnky o Batmanovi či Supermanovi. K takovým bezesporu patřil Sandman Neila Gaimana, či Bažináč Alana Moora. K těmto dospělým grafickým románům s přesahem se v roce 2010 zařadil i Daytripper brazilského sourozeneckého tvůrčího týmu Fábio Moona a Gabriela Bá. Ovšem i na poměry DC Vertigo je jejich komiks hodně výjimečný a svým způsobem netradiční. U nás ho pod názvem Každý jeden den vydalo komiksové nakladatelství CREW a já vám teď povím čím je tenhle komiks tak zvláštní.

Murie: Válka s mimozemšťany hodně jinak

Motivace jednoho druhu k udržení vlastní existence se nemusí až tolik lišit od motivací nějakého jiného. Přesto může dojít ke konfliktu začínajícího i končícího válkou. Do jaké míry je míra nepochopení pouze nepochopením protivníka a nakolik pak čistou ignorancí podstaty nechtění jakéhokoliv dialogu?

Zázrak a Pružina: První česká super hrdinka? Inu, jak se to vezme

Dechberoucí Zázrak byl český komiks vydávaný společností Czech News Center, a.s. v edici Blesk Komiks. Mezi lety 2015 až 2017 vycházel jednou měsíčně a stal se tak prvním, samostatným, sešitově vydávaným superhrdinským komiksem. Za dvě sezóny se stal velkým hitem a díky tomu mohl nakonec vyjít i knižně pod hlavičkou nakladatelství CREW. Komiks sice čerpal z takzvané Stříbrné éry amerického komisu, ale na rozdíl od všech Supermanů a jemu podobných hrdinů šel svou vlastní cestou. Příhody studenta Davida Daneše, který se více méně nešťastnou náhodou přimotal k nehodě v jejím důsledku získal přístup k magické energii legendami opředeného golema, v sobě mísily jak prvky klasických superhrdinských komiksů, tak odkazy na české legendy a pověsti. Ne nadarmo se Danešovým mentorem stal slovutný magistr Kelly. Za ty dvě sezóny ze zbrklého a trochu namyšleného kluka vyrostl někdo, na koho by mohl být pyšný i první český superhrdina Pérák. Ostatně, i jemu pánové Macek a Kopl věnovali dvě knihy, a i ve třetím díle Danešových dobrodružství si Pérák střihnul své malé cameo. Ale jak je to s tou první českou superhrdinkou?

Místo činu: Nakladatelství návrat ke kořenům tvorby velmistra komiksů s kriminální tematikou

Ed Brubaker se za ta léta, co píše komiksové scénáře, etabloval zcela zaslouženě jako bezkonkurenčně nejlepší tvůrce kriminálních komiksů. Trilogie Criminal se zařadila do zlatého fondu tohoto subžánru a grafické romány Zatmívačka či pozdější Zabij, nebo budeš zabit, se k němu jistě brzo zařadí také. Ale každý slavný tvůrce nějak začínal, a tak nakladatelství, které u nás vydává jeho kompletní tvorbu, nyní logicky sáhlo po nejstarším a vlastně prvním Brubakerově kriminálním komiksu Místo činu.

My name is Velvet, Velvet Templton

Jason Bourne, James Bond, Soumrak, Atomic Blonde. To jsem vybral namátkou jen několik jmen z té dlouhé řady špiónů a tajných agentů, kteří zanechali v popkultuře svou stopu. Ale je jich samozřejmě mnohem víc. A nově se k nim řadí i Velvet Templeton, hrdinka komiksu Velvet z dílny Eda Brubakera a Steva Eptinga.

Parchanti z Jihu – Návrat domů: Kostelní vitráž, do které Jason Aaron praštil baseballovou pálkou

My, kteří čteme Parchanty z Jihu od začátku, víme, že Earl Tubb, který přijel do svého rodného města srovnat pozůstalost po otci, šlápl na kuří oko trenérovi místního fotbalového týmu Runnin‘ Rebs. A že jeho střetnutí s trenérem Bossem skončilo Tubbovou smrtí víme také. S napětím jsme očekávali, že když se na konci prvního dílu na scéně objevila zatím bezejmenná mariňačka, dojde v druhém svazku k vyřizování účtů. Bylo totiž jasné, že jde o Tubbovu dceru. Druhým dílem nám však Aaron trošku podrazil nohy, protože svazek s podtitulem Za trochu krve byl především retrospektivním vyprávěním o dosavadním životě trenéra Bosse. Zároveň jsme se seznámili se životní poutí nadějného hráče Runnin‘ Rebs Bouchače, kterého k sobě Boss připoutal tak silně, že jedinou cestou ze začarovaného kruhu ven byla pro tohoto trenérova nepostradatelného asistenta sebevražda. Ovšem k zúčtování mezi Tubbovou dcerou Bert a trenérem ani teď nedošlo. S velkou nadějí jsme se tedy upínali k třetímu svazku. Vždyť podtitul Návrat domů zněl více než slibně. I tentokrát však scénárista, který miluje svůj rodný Jih, vrazil našim očekáváním pár ran na solar. Není žádným spojlerem, když rovnou napíšu, že ani v tomto díle se střetu mezi Beth a Bossem nedočkáme. To však vůbec nevadí.

Chibi Usagi – Útok breberek čiperek: Ušatý ronin a jeho zmenšená verze pro malé čtenáře

Komiksové nakladatelství CREW se soustřeďuje na vydávání zahraničních komiksů. V jeho portfoliu najdete velká díla Evropského komiksu, Mangu, superhrdinské série ze světů DC a Marvel. Ale ve světě kdy je těžké dostat děti ke čtení, myslí CREW také na nejmladší čtenáře. Na ty, kteří se možná díky komiksům z produkce CREW Kids časem dopracují ke čtení Aldise, Holdstocka nebo Tolkiena.

1 2 3 4 5 80