Larry Correia: Lovci monster s.r.o. – Alfa

Tentokrát nás příběhem neprovede Owen Zastava Pitt, jehož osudem je mít za šéfa vlkodlaka, ale jeho zatím poslední zaměstnavatel – Earl Harbinger. Šéf Lovců monster a jinak celkem snesitelný vlkodlak má problém. V revíru se mu objevila škodná. Podle dostupných údajů by to měl být jeho starý vlkodlačí nepřítel z Ruska, ale něco tady nesedí. V odlehlé končině se objevují noví vlkodlaci jak na běžícím pásu a jejich vlastnosti jsou hodně nezvyklé. Federální agenti díky vadnému kolečku ve své mašinérii zaspali a výsledek je na bíledni.

Lovci monster

Klíč k problému se nachází v minulosti protagonistů. Jaký je Harbingerův podíl na nastávající místní apokalypse?

Fantomprint ve velmi rychlém sledu (po pouhém půl roce!) vrhl na trh třetí díl oblíbeného akčního čtiva. Příběh je tentokrát „komorní“ a do značné míry osobní. Představuje se nám Earl Harbinger – celý a se vším všudy. Jeho současná činnost se prolíná s obrázky z minulosti a na pozadí vskutku tarantinovské akce předkládá čtenářům psychologický profil lykantropií stiženého jedince, který svůj problém dokázal zvládnout.

Harbingerova minulost ovlivňuje přítomnost – nejen jeho, ale i celého širokého okolí. Jak se z vlkodlaka stane lovec monster? Je lykantropie ze všech okolností opravdu prokletí? Příběh dává postupně odpovědi nejen na tyto, ale i na celou řadu dalších otázek, byť tyto odpovědi nejsou vždy jednoznačné. Také je potřeba dávat pozor na to, co si přejeme – mohlo by se nám to splnit!

Třetí díl Lovců monster drží nastavenou kvalitu, ale od předchozích dílů se do značné míry liší. Je věnován jediné osobě. Na tom nic nemění skutečnost, že více či méně důležitých figur je zde celá řada – ale až na jednu nejsou z řad „starých známých“ a jen málo z nich je víc než jednorázové křoví. Příběh přináší vysvětlení řady otázek z minulosti a zajímavé přísliby do budoucna.

Není zde ale nic zajímavého pro čtenáře, namlsané obdobným čtivem tuzemského původu – zběsilé akce a vystřílené munice je sice spousta, ale humoru a hlášek jen mikroskopické množství. Najdeme zde slušnou porci psychologie, ale ta není na nijak závratné úrovni, byť hraje nezastupitelnou roli. Poněkud překvapivě dojde i na lovestory a pozornější čtenáři se dočkají i pár nečekaných překvapení. Ta z vyprávění povětšinou (patrně záměrně) nevyčnívají, někdy příště ale mohou vytvořit, či naopak uzavřít různé dříve nastíněné dějové linie.

Obálka Petra Willerta je tradičně technicky dokonalá, byť obsahově spíše „volně na dané téma“. Rozhodně se mi jeví působivější než na americkém originálu, což může být zajímavé ze sběratelského hlediska. Překlad odborné zbrojní terminologie tentokrát pokulhává, což je znát hlavně ke konci knihy. Z hlediska běžného čtenáře (nespecializovaného na zbraně a střelivo) jde o solidní pokračování zavedené série, které nahradilo očekávaný stereotyp a přesunulo běh událostí, nastíněný v předchozích dílech, na jinou kolej.

Lovci monster – Alfa

Larry Correia

Překlad: Jakub Mařík