Vloni tomu bylo sto deset let, co začal, a sto let, co skončil provoz na tramvajové trati v Těšíně. Těšínští se rozhodli ji připomenout deskovou hrou – a po jejím prodejním úspěchu i výroční edicí. A ta už neujela ani nám…

Vloni tomu bylo sto deset let, co začal, a sto let, co skončil provoz na tramvajové trati v Těšíně. Těšínští se rozhodli ji připomenout deskovou hrou – a po jejím prodejním úspěchu i výroční edicí. A ta už neujela ani nám…
Že videohry jsou výborný materiál na zfilmování není novinka. Dokázat však uchopit takovou adaptaci za správný konec a totálně ho nezpackat? Tak to je umění, které se jen tak nevidí.……
Detailní obrázek místa činu, expertýzy, výslechy, pátrání a logické dedukce. To všechno dokáže nabídnout tenhle pomenší balíček karet, a i když není bez chyby, atmosféru má fakt hustou.
Po nějaké době jsme se vypravili s Adventure Games za dobrodružstvím, jen abychom zjistili, že si dobrodružství vyšláplo na nás. Ale protože u toho panovala pohoda, nevadilo nám to.
Shoda náhod tomu chtěla, že Terru Futuru jsem poprvé zaregistroval na nejmenovaném veletrhu, a okamžitě mne zaujala. Po detailním průzkumu bojem nadšení není zcela stoprocentní, ale rozhodně na ni dlouho nezapomenu.
Na naší planetě není kontinent tak malý, aby se na něj jeho obyvatelstvo pohodlně nevešlo, a přece je lidská historie plná válek o území. V Africe tomu není jinak, a ve hře Savana, která z africké historie tak trochu vychází a tak trochu ne, rovněž.
Nevím, jak ve školách dnešních, ale když jsem je navštěvoval já, učitelé se sice často oháněli Komenským – a také do nás cpali jeho životopisná data -, ovšem aby uvedli do praxe jeho zásadu ‚škola hrou‘, s tím se moc nepředřeli.
Datum 8. 12. 2021 se zapíše do české historie RPG stejně, jako první vydání Dračího doupěte před jedenatřiceti lety. Nakladatelství Mytago vydalo příručku Jeskyní a draků vycházející z páté edice legendární hry na hrdiny Dungeons & Dragons – nejhranějšího RPG systému na světě!
Testování hry Kensington probíhalo na konci prázdnin, kdy počasí zatraceně připomínalo to anglické (ještě jednou: zatraceně), a tak cihlové zdi a protažená úzká okna vypadala na stole více na místě než kdy jindy. Zatraceně více na místě než jindy.
Za mých mladých let jsme takové hry jako Coatl neměli – a je to zatracená škoda, protože bych ji miloval a hrál donekonečna. Takhle jsem z ní „jen“ nadšen a hraní mi vydrželo pouze do té doby, než ji ze stolu vytlačila další hra na recenzi. Ale jako kluk… Ó jé!!