BANG!

Zvířený prach létá vzduchem. Z ohrady je slyšet ržání vyděšených koňů. Za oknem se mihne cizí tvář. Okenice se zavírají. V ostrém poledním slunci proti sobě stojí dvě postavy. „Neměl jsi sem jezdit, Dougu. Říkal jsem ti, že jestli ještě jednou páchneš do mého města…zabiju tě.“

Modely pro scifisty #31: Colonial Viper

Minulý rok v tichosti proběhlo 30 let od chvíle, kdy světlo obrazovek poprvé spatřil seriál „Battlestar Galactica“ (BSG). Kromě skalních fanoušků si výročí povšimla i firma Revell a v reedici vydala stavebnice, které byly na trhu v době největší slávy původního seriálu. Tehdy je lisovala firma Monogram. „Výroční“ stavebnice z BSG ale nebyly v katalogu, jejich existenci jsem zjistil náhodou při pátrání na E-bay.

Modely pro scifisty #30: Německé projekty – nekonvenční stíhačky

Po nějaké době se vrátíme k čistě „papírovým“ projektům stíhaček. Situace ve vzduchu nebyla pro třetí říši ve druhé polovině války příznivá, mohutné svazky spojeneckých těžkých bombardérů, doprovázené silným stíhacím doprovodem, obracely německá města a průmyslové podniky v popel a dým. Objevila se řada více či méně konvenčních projektů stíhaček, na jejichž výrobu ale nakonec nedošlo. Dnes si probereme dva zajímavé návrhy.

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Od vydání hry uběhl už nějaký ten pátek, ale nic z toho neubírá na kvalitě pokračovateli úspěšné rozsáhlé ságy The Elder Scrolls. Ba naopak, protože jen tak, s odstupem času, kdy euforie po novém RPG opadla, můžeme zhodnotit klady i zápory, rozčlenit děj a vlastně se na všechno podívat nezkaleným pohledem.

Svět Red Dragonu

Tento článek má za úkol představit vám hru Red Dragon. Podnikneme krátký výlet do historie, nováčkům vysvětlíme její princip a v neposlední řadě poskytneme důkazy, proč by si zrovna tato hra měla zasloužit vaši pozornost. Už jen za to, že jste nyní zde a čtete tyto řádky, vám mnohokrát děkujeme. Budeme samozřejmě velmi potěšeni, pokud k informacím zde publikovaným přidáte i vlastní osobní zkušenost a vytvoříte si svůj gubernát v této jedinečné online strategické hře z fantasy prostředí.

Modely pro scifisty #29: Další papírová vykopávka

Aby vyznavači nůžek a papíru neplakali, že na ně ve svém seriálu skoro nedbám, sáhl jsem po další papírové vykopávce z ABC (tehdy ještě mladých techniků a přírodovědců) a ze zásob vylovil téměř kultovní záležirost – hvězdolet Prométheus z dnes již taktéž „skorokultovního“ (skutečným kultem byla trilogie ze Žluté planety – než se z nístala nastavovaná kaše) ábíčkovského komiksu „Vzpoura mozků“.

Modely pro scifisty #28: Úvod do problematiky Star Trek modelů

Na rozdíl třeba od Star Wars byla situace okolo Star Trek modelů v základu jiná. Společnost Paramount poskytovala jen velmi omezené množství licencí pro využití jeho značky a v oblasti modelů už od dob prvního seriálu v šedesátých letech držela prakticky monopol na jejich výrobu jediná firma: Americký Ertl, později přejmenovaný na AMT/Ertl.

Modely pro scifisty #27: USS Voyager

V minulých dílech našeho seriálu jsme se zabývali nejrůznějšími scifi modely a vzhledem k mé specializaci zde zcela chyběl neopominutelný Star Trek. Podařilo se mi ale najít modelařícího vyznavače tohoto seriálu – Jana Hlávku a přesvědčit ho, aby obohatil můj seriál o toto specifické téma. Myslím, že následující texty (po praxi, tedy stavbě, bude v některém z následujících dílů následovat i teorie) potěší nejen trekkies. Michael Střelec Pešťák

Gothic 3

Co se stalo s králem RPG, jehož předchozí dva díly si dokázaly najít desetitisíce, možná až statisíce fanoušků po celé Evropě? Kdo vyřkl ortel a kdo mu položil hlavu na špalek? Proč vyvolává tolik rozporuplných pocitů a proč nakonec chtě nechtě musíte dojít k optimistickému závěru, že tak hrozné to přece jen není?

1 26 27 28 29 30 42