Zaklínač: Balada o dvou vlcích

Komiksový scénárista Sztybor je ve své domovině velice populární. V Polsku mu vyšly desítky komiksů a grafických románů. Mimo jiné má na kontě sérii pro dospívající Niezła draka, Drapak!, či oceňovaný autobiografický grafický román Vrať se ke mně. Jeho krátké komiksy a stripy byly publikovány téměř ve všech komiksových časopisech a ve většině významných polských novin. Ve Spojených státech debutoval v roce 2010 několika krátkými komiksy publikovanými v komiksové publikaci Zombie Terror. U nás mu v nakladatelství CREW vyšly komiksy Cyberpunk 2077: Máš moje slovo, Zaklínač – Blednoucí vzpomínky, Zaklínač – Nářek čarodějnice. Zatímco scénář, kterým přispěl do universa hry Cyberpunk 2077, sklidil zaslouženě kladný ohlas, jeho dva výlety do světa Geralta z Rivie nevzbudily moc velké nadšení. Přesto se k zaklínači a bardovi vrátil potřetí, a to v osmém díle série, v němž spojil své síly se španělským kreslířem Mikim Montlló. Ten se podílel na filmech Vlkochodci, Nocturna či Breadwinner, pro Blizzard vytváří ilustrace a komiksy ke hře Overwatch a v zahraničí je populární jeho autorský komiks WARSHIP JOLLY ROGER.

Batman: Vánoce: Ten nejdojemnější Batman ze všech

Bylo to roku 1992, kdy Jim Lee založil WildStorm Productions. V roce 1998 WildStorm stalo součástí nakladatelství DC Comics, a do roku 2010 kdy, zaniklo, se v jeho řadách vystřídalo mnoho nadaných tvůrců. Jedním z těch nejpracovitějších je bezesporu Lee Bermejo. Svůj talent prokázal při spolupráci s Brianem Azzraellem (Batman – Zatracení, Joker, Lex Luthor: Muž z oceli), ale spolupracoval na mnoha dalších projektech, a to nejen u DC. Ovšem své první samostatné autorské práce, tedy knihy, na nichž by pracoval nejen na výtvarné stránce, ale také na scénáři, se dočkal až v roce 2011. Tím se stal grafický román Batman Vánoce, který nám letos v pěkném a citlivém překladu Richarda Klíčníka přineslo pod stromeček nakladatelství BB Art.

Diablo – Legendy o barbarovi: Bul-Kathos aneb origin z herního světa, který měl na víc

Snad každý, kdo nespal posledních dvacet let v hybernaci nebo se nevrátil z dlooouhé cesty po pralesech v Amazonii, zná herní fenomén jménem Diablo. A když je hra úspěšná, logicky se to promítne i do spousty dalších věcí – knihy a komiksy nevyjímaje. A tak držíme v rukou komiksové zpracování příběhu jednoho z hrdinů fenomenální rubačky – barbara Bul-Kathose.

UCC DOLORES – Rudý krystal, Poslední kulka: Ne až tak epické završení jedné vesmírné ságy

V předchozím sešitě edice Modrá CREW jsme se seznámili mladou jeptiškou Monou, která opustila klášter, aby mohla převzít rodinné dědictví. Tím byla válečná vesmírná loď UCC Dolores. Aby mohla Mona použít Dolores ke své evangelizační cestě vesmírem, musela nejdříve najmout pilota a následně nechat loď opravit. Pilotem se stal Kash, kterého Mona vytáhla z arény, v níž se účastnil nelegálních zápasů, a s opravou lodi se to jaksi zamotalo, neboť „opraváři“ dostali na Dolores zálusk. Útěk z opravárenského doku byl jen prvním ze série epických útěků. Tím posledním byl však úprk z Fort Messoudu. Tehdy si Mona a Kash konečně uvědomili, že nejsou tím, kdo by ovládal Dolores, ale že tím, kdo určil cíl jejich cesty, je naopak loď sama.

Batman / Soudce Dredd: Devádesátková nostalgická jízda od Gothamu po Mega City One

Batman /Soudce Dredd je sborník povídek, v nichž se díky interdimenzionálním technologiím setkávají a dávají si do držky ochránce Gothamu a slovutný strážce pořádku z Mega City One. Ale vraťme se proti proudu času, abychom zjistili, proč se mládenci z nakladatelství CREW rozhodli tuhle devadesátkovou testosteronem vonící šílenost vydat.

UCC Dolores: Jeptiška, opilý pilot a spousta problémů

V edici Modrá CREW od jejího založení vyšlo už kde co: pirátský příběh, western, space opera, dokonce i steampunk říznutý velkou dávkou humoru. Sešit s pořadovým číslem 30 však přináší mix toho všeho, a to ve vizuálním balení, které má blízko k sérii Scatche Alestona Ekhö. Ostatně Didier Tarquin, autor Dolores se, slavným scénáristou spolupracoval na populární řadě Lanefeust.

Batman – Špatný den: Dvě historky z Gothamského podsvětí

Batman za dlouhých 84 let od svého zrození musel čelit slušné řádce padouchů. Mezi ty nejznámější a vůbec nejdrsnější patří rozhodně Joker, ale těsně v závěsu za ním jsou Riddler a Penguin. První se dostal poprvé na scénu v roce v Detective Comiscs #140 z roku 1948, druhý v Detective Comics #58 v roce 1941. Takže Penguin je hned po Jokerovi nejstarším Batmanovským padouchem, a Nigma neboli Hádankář zase jedním z nejnebezpečnějších. Přitom většina z nás je má zafixované jako pošuky s tváří DanyDe Vitta a Jima Carreyho. Na filmovém plátně nebo spíš televizních obrazovkách je oba spojil až seriál Gotham. Je tedy více než bohulibé, že se nakladatelství CREW rozhodlo vydat komiks, který je věnován výhradně jim.

Ranaři: Neonoirová kriminálka v akčním balení

Komiksový scénárista Joshua Williamson sice stojí za příběhy DC superhrdiny Flashe, ale Ranaři (ačkoliv vyšli pod hlavičkou DC Black Label) mají k superhrdinům v spandexových trikotech stejně daleko, jako Colombo ve zmuchlaném baloňáku k Jamesi Bondovi. Tahle partička bývalých super zločinců, kteří se kdysi shromáždili kolem Captaina Colda a jeho sestry Golden Glider, už dávno není tou skvěle organizovanou skupinou, nahánějící strach slečnám za bankovní přepážkou a působící nesčetné noční můry svému úhlavnímu nepříteli Flashovi. Teď už jsou to ztroskotanci na okraji společnosti

Lazarus – Selekce: Úkrok stranou a do minulosti

V březnu letošního roku nám nakladatelství CREW přineslo první díl dystopické komiksové Série Lazarus za kterou stojí výtvarník Michael Lark (Gotham Central) a spisovatel Grek Rucka (Star Wars – Pašerákova zkouška). V prvním dílu, podtitulem Rodina jsme se mohli seznámit s bezútěšným světem, který se v důsledku klimatických změn musí vypořádat nejen s hrozícím hladomorem, ale také degenerací lidstva. Tomu se snaží zabránit šestnáct rodin ovládajících území, technologie a zdroje v určitých částech bývalých Spojených států amerických a pravděpodobně i zbytku světa. Příběh prvního svazku se soustředil na rodinu Carlyleů, která vládne západní polovině Severní Ameriky. Feudální, a v podstatě kastovní systém, na kterém je vláda tohoto klanu postavena, je poměrně jednoduchý. Na nejvyšší příčce pomyslného žebříčku jsou geneticky vylepšení členové rodiny, kteří tvoří vedení klanu, o něco níž stojí občané – zaměstnanci kteří pracují pro klan. Ti se pak dělí na vědce, vojáky a námezdní dělníky. Na nejnižším stupni společenského žebříčku pak stojí chamraď. To jsou lidé, kteří sice žijí na území klanu, ale nepracují pro něj. Mezi ně patří rodina Barretových.

1 2 3 4 103